Regulamin
- 1
Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym zasady korzystania ze sklepu internetowego, wskazuje prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, jak również zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży
z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. - Sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym ….pl, prowadzony jest przez spółkę A&N INVEST Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu, ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec.
- 2
Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
- Sprzedawca – A&N INVEST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu, ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec, numer NIP 6443563751, REGON 520542030, KRS 0000935237.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu lub oglądający jego zasoby.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę
w ramach Sklepu bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
pod warunkiem, że z treści Umowy wynikać będzie, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Postanowienia Regulaminu mające zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta zostały wprost w Regulaminie wskazane. W pozostałym zakresie do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące Przedsiębiorcy. - Sklep, Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: ….pl.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie, w tym
o statusie ich realizacji. - Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz kontaktowy – usługa dostępna w Sklepie, umożliwiająca wysłanie wiadomości elektronicznej Sprzedawcy, za pośrednictwem formularza znajdującego się w Sklepie.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma mogąca być przedmiotem Umowy, zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży, Umowa – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana albo zawarta przez Sprzedawcę z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Sprzedawca świadczy usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu rejestracji (Formularz rejestracji)
i utrzymywaniu Konta, możliwości złożenia Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia, możliwości kontaktu za pośrednictwem Formularza kontaktowego. - Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- 3
Kontakt ze Sklepem internetowym
- Adres Sprzedawcy:
A&N INVEST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec
numer NIP 6443563751, REGON 520542030, KRS 0000935237
- Adres do korespondencji:
A&N INVEST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec.
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@invest.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 600 096 884
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie, jak również za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy: ………pl
- 4
Informacje ogólne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet;
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem Klienta lub osób trzecich, bądź niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi nieopłatnie Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. Klient ma możliwość utrwalenia treści Regulaminu np. poprzez wydruk Regulaminu lub jego zapis na trwałym nośniku.
- Warunkiem skorzystania ze Sklepu i zawarcia Umowy jest akceptacja postanowień Regulaminu.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny w Sklepie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena brutto za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
- 5
Zakładanie Konta w Sklepie internetowym
- W celu założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Założenie Konta wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką prywatności.
- Po wypełnieniu Formularza rejestracji, Klient otrzymuje na podany przez siebie adres e-mailowy wiadomość w postaci e-maila z informacją o założeniu Konta.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła ustanowionego w Formularzu rejestracji.
- Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie statusu Zamówienia oraz przeglądanie historii Zamówień.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie – na adresy podane w § 3 Regulaminu.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem
i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. - Sprzedawca ma możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na utrzymaniu Konta i usunięcia Konta:
- w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
– w przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami; - w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia
– w przypadku Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach konsumenta; - z ważnych powodów ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego i rażącego naruszenia przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta postanowień Regulaminu.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu w przypadkach, o których mowa w ust. 9 Sprzedawca wysyła Klientowi drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail.
- 6
Zasady składania Zamówienia
- Zamówienie może zostać złożone poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie.
- Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta w Sklepie lub bez rejestrowania Konta w Sklepie.
- Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, w celu złożenia Zamówienia Produktu należy:
- wybrać Produkt lub Produkty będące przedmiotem Zamówienia,
- wskazać odpowiednią liczbę sztuk zamawianego Produktu,
- kliknąć przycisk symbolizujący koszyk, „Dodaj do koszyka” lub równoznaczny,
- zalogować się na Konto (opcjonalnie) lub złożyć Zamówienie bez logowania,
- podać dane do dostawy Produktu,
- podać dane do faktury (opcjonalnie),
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i dostawy Produktu,
- kliknąć przycisk „Kupuję i płacę” (lub równoznaczny),
- w zależności od sposobu płatności, opłacić Zamówienie w określonym terminie.
- W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta istnieje możliwość dokonania hurtowego zakupu narzędzi do regeneracji z opcją dostawy. Zapytanie w tym zakresie można złożyć przez wypełnienie Formularza kontaktowego. Po otrzymaniu Formularza kontaktowego, Sprzedawca
w terminie 10 dni roboczych poinformuje o możliwości dokonania zakupu hurtowego wybranych Produktów, ich dostępności i cenie. Kontakt nastąpi poprzez wysłanie wiadomości e-mail na podany w Formularzu kontaktowym adres poczty elektronicznej Klienta lub jego numer telefonu. Pozostałe postanowienia Regulaminu mają odpowiednie zastosowanie. - Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia, jeżeli Sprzedawca i doręczyciel dochował należytej staranności przy dostarczaniu przedmiotu Zamówienia.
- Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu oraz zapoznania się Polityką prywatności.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
- Formularz Zamówienia umożliwia również wpisanie:
- W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta istnieje możliwość dokonania hurtowego zakupu narzędzi do regeneracji z opcją dostawy. Zapytanie w tym zakresie można złożyć przez wypełnienie Formularza kontaktowego. Po otrzymaniu Formularza kontaktowego, Sprzedawca
- kodu rabatowego obniżającego cenę Zamówienia,
- dodatkowych informacji do zamówienia dla Sprzedawcy,
- innego adresu do dostawy.
- 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Dostawy są wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa stanowi inaczej.
Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową. - Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
- Łączną kwotę Zamówienia należy opłacić przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy podany … ze wskazaniem w tytule przelewu numeru zamówienia. Numer zamówienia widnieje w potwierdzeniu zamówienia wysłanym na adres e-mail wskazanym w Formularzu zamówienia, jak również dla zalogowanych Klientów – w panelu klienta, w zakładce „Zamówienia” przy danym Zamówieniu.
- 8
Wykonanie Umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu. W przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 4 Regulaminu zawarcie Umowy następuje po przedstawieniu przez Sprzedawcę oferty danego Produktu i jej akceptacji przez Klienta.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem
a Sprzedawcą. - Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 48 godzin od chwili złożenia Zamówienia – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- Anulowanie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
- Maksymalny termin przygotowania Zamówienia do wysyłki wynosi 3 dni robocze, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach realizacji, za termin wiążący należy uznać najdłuższy podany termin.
- Do terminu realizacji należy jeszcze doliczyć czas niezbędny na dostawę Produktu. Przewidywany termin doręczenia przesyłki wynosi do trzech dni roboczych od momentu nadania przesyłki.
- Zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpływu należności na konto Sprzedawcy.
- W przypadku braku danego Produktu w magazynie lub niemożności zrealizowania Zamówienia z innego powodu, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail lub telefonicznie o problemach z realizacją Zamówienia.
- O zmianie statusu Zamówienia Klient zostanie poinformowany poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu;
- przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w § 8 ust. 2 Regulaminu.
- 9
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu. - Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@invest.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą,
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami,
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni,
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, z zastrzeżeniem zdania następnego. Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chcąc skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, powinien złożyć oświadczenie, iż zawarta umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, jednak nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien również wskazać w treści swojego oświadczenia przedmiot wykonywanej przez siebie działalności gospodarczej, udostępniony na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej poprzez podanie kodu (kodów) PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), obejmującego zarówno przeważającą, jak i wykonywaną działalność gospodarczą.
- 10
Reklamacja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty i/lub używane Produkty podlegające regeneracji
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt nie jest zgodny z umową, są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w Ustawie o ochronie praw konsumenta.
Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. - Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres Sprzedawcy: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec. Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu. W przypadku, gdy otrzymana reklamacja jest niekompletna, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, a w przypadku reklamacji niekompletnej – od daty otrzymania uzupełnionej reklamacji.
- 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. - Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument może skorzystać z pomocy organizacji pozarządowych takich, jak Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org).
- Konsument posiada możliwość skorzystania z pomocy i złożenia wniosku, np.:
- do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy
z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, - do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.
- 13
Postanowienia końcowe
- Informacje umieszczone w Sklepie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy
w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. - Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy świadczone są w języku polskim i polegają prawu polskiemu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa, zmiany sposobów płatności i dostaw, wzmocnienia ochrony prywatności Klientów, zmian funkcjonalnych Sklepu, względów bezpieczeństwa
– w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej
14 dniowym wyprzedzeniem. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną lub usunąć Konto zgodnie z § 5 ust. 7 Regulaminu. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, przepisów o ochronie danych osobowych.
Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec
Dane Klienta:
Imię i nazwisko: ……………………………..……………..………….……….………………
Adres: ……………………………..……………………………………….….………………..
E-mail: ………………………………………………………………………………………….
Numer telefonu: …………………………………………………………………………………
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………
Data odbioru zamówienia: ……………………………..…………………………..……………
Firma:* ..………………………………………………………………………………………..
¨ Oświadczam, iż zawarta umowa jest bezpośrednio związana z moją działalnością gospodarczą, jednak nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.*
Moje kody PKD (Polska Klasyfikacja Działalności)*: ..…………………….….………………
…………………………………………………………………………………………………..
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
- ……………………………..………………
- ……………………………..………………
- ……………………………..………………
- ……………………………..………………
- ……………………………..………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… zł (słownie ……………..………………… złotych):
- poprzez przekaz pocztowy na adres:
……………………………..……………………………………………………………..
(wypełnić jeśli dotyczy)
- na rachunek bankowy o numerze:
….…………………………………………………………………………………………
(wypełnić jeśli dotyczy)
Miejscowość i data: ……………………………..…..……
Podpis: …………..………………………………………..
* – wypełnia Przedsiębiorca na prawach konsumenta
Załącznik nr 2 – Wzór formularza reklamacyjnego
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji)
Adresat: A&N INVEST Sp. z o.o., ul. Nowopogońska 1, 41-205 Sosnowiec
Dane Klienta:
Imię i nazwisko: ……………………………..……………..………….……….………………
Adres: ……………………………..……………………………………….….………………..
E-mail: ………………………………………………………………………………………….
Numer telefonu: …………………………………………………………………………………
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………
Data odbioru zamówienia: ………………………..…………………………..…………………
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………………… Produkt:
………………………………………………………………………………………………..…
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
(opis Produktu)
jest wadliwy.
Wada polega na:
………………….………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………….……………………………………………………………………………………………………..……………………(opis wady)
Wada została stwierdzona w dniu………………………………
W związku z powyższym, żądam (proszę wybrać jedno z poniższych):
- wymiany towaru na nowy
- nieodpłatnej naprawy towaru
- obniżenia ceny towaru o kwotę ………………… zł, słownie: …………………………………………… zł,
- odstępuję od umowy.
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków:
…..………………………………………………………………………………………………
Miejscowość i data: ……………………………..…..…………
Podpis: …………..……………………………..………………